Twente Mixing Ring (TMR)

Mieszadło dynamiczne Twente Mixing Ring (TMR)

 

meszadło tmr 1

 

Korzyści ze stosowania mieszadła TMR

Mieszadło dynamiczne jest produktem, który pozwala na dokładne rozprowadzenie składników mieszanek, barwników podczas wytwarzania różnego rodzaju produktów. Aby osiągnąć optymalne korzyści podczas zastosowania mieszadła dynamicznego należy zadbać o odpowiednie parametry oraz stosowaną technologię. Mieszanie substancji odbywa się poprzez ruch stopu w otworach pierścienia oraz zagłębieniach rotora. Obrót rotora ma miejsce z prędkością równą prędkości ślimaka, a obrót pierścienia wykonywany jest z prędkością mniejszą od prędkości ślimaka. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąć najlepsze efekty podczas mieszania.

Wykorzystanie mieszadeł podczas produkcji niesie za sobą wiele korzyści. Pozwala na zmniejszenie zużycia barwnika oraz jego lepsze, równomierne rozprowadzenie. Daje także możliwość otrzymywania produktów, które charakteryzują się lepszymi właściwościami mechanicznymi i wytrzymałościowymi. Kolejnymi zaletami, które płyną z wykorzystania mieszadeł podczas produkcji jest brak redukcji ciśnienie wtrysku, a także dobra homogenizacja przy występowaniu niskiego ciśnienia wtrysku. Ponad to mieszadła dynamiczne charakteryzują się ich prostym montażem w miejsce zaworu zwrotnego, a ich czyszczenie odbywa się analogicznie do czyszczenia właśnie tego elementu. Tego typu mieszadła nie wpływają w negatywny sposób na proces wtrysku, co także jest istotną zaletą podczas decydowania się na takie rozwiązanie.
Mieszadła dynamiczne znajdują swoje zastosowanie podczas sporządzania mieszanek specjalnych. Stosowane są w przemyśle odlewniczym, ceramiczny, spożywczym, szklarskim, betoniarskich oraz innych.

 

Budowa mieszadła TMR

 

meszadło tmr 2

 

a) Cylinder b) Pierścień mieszający c) Rotor d) Oparcie zaworu zwrotnego e) Ślimak

 

Zasada działania:

 

meszadło tmr 3

 

– Obrót rotora z prędkością równą prędkości ślimaka

– Obrót pierścienia z prędkością mniejszą od prędkości ślimaka

– Mieszanie poprzez ruch stopu w otworach pierścienia i zagłębieniach rotora